Pług dla profesjonalistów
do zimowego utrzymania dróg

Pług śnieżny Rolmako to sprzęt klasy ciężkiej przeznaczony do współpracy z ciągnikiem rolniczym wyposażonym w przedni TUZ. Stosuje się go do odśnieżania dróg publicznych, parkingów oraz wszystkich utwardzonych i nieutwardzonych powierzchni drogowych. Pług Rolmako czyści ulice miasta stosunkowo spokojnie i bez większego obciążenia dla pojazdu, do którego jest podłączony. Pług jest również bardzo przydatny przy formowaniu pryzm kiszonkarskich oraz spychania (np: obornika). Wklęsłe wysokie skrzydła pługa nie pozwalają na wypadanie śniegu. Mogą zabrać bardzo dużo pokrywy śnieżnej na raz, a co za tym idzie gwarantują szybkie i efektywne odśnieżanie. Pług bazuje na mocnym centralnym korpusie, do którego zamocowane są skrzydła z hydrauliczną regulacją nastawienia. Ich przemyślana konstrukcja z licznymi wzmocnieniami czyni go niezawodnym narzędziem do odśnieżania w każdych warunkach.


Kiedy inni liczą na Ciebie, Ty zawsze możesz liczyć na swój pług śnieżny

Konstruktorzy pługa śnieżnego Rolmako przy jego budowie wzięli pod uwagę współpracę z ciągnikami dużej mocy do 350 KM. Dzięki zastosowaniu materiałów najwyższej jakości pług Rolmako jest twardy i wytrzymały. Centralny sworzeń i istotne połączenia skrzydeł z korpusem centralnym są wyjątkowo mocne, aby wytrzymać częste zmiany pozycji. Skrzydła oraz pozycja lemiesza są skonstruowane tak, aby usunąć śnieg z łatwością, nawet przy niskich prędkościach. Pług śnieżny Rolmako zdolny jest przenosić obciążenia czołowe max 12,5 ton. Szerokość maszyny można dostosować tak, aby jak najlepiej dopasować ją do warunków przestrzennych, w jakich będzie pracować. Twój sprzęt do usuwania śniegu musi sprostać każdemu wyzwaniu. Wydajność, wytrzymałość i wszechstronność to cechy charakterystyczne ekstremalnie mocnych pługów śnieżnych Rolmako.



Podejdź profesjonalnie
do tematu odśnieżania

Pług jest przeznaczony głównie do użytku miejskiego, gdzie wąskie uliczki i parkingi są trudne do odśnieżania ze względu na zaparkowane pojazdy. Pługi śnieżne Rolmako wielokrotnie udowodniły swoją przydatność i niezawodność, stając się podstawowym narzędziem pracy w firmach usługowych zajmujących się zimowym utrzymaniem dróg. Wydajność, trwałość i łatwość użytkowania - wszystko to pozwala na oszczędność czasu oraz ograniczenie kosztów związanych z usuwaniem śniegu. Za każdym razem gdy świadczysz usługę musisz mieć pewność, że pług śnieżny wykonuje dobrą robotę na czas przygotowując do użytku drogę o dużym znaczeniu komunikacyjnym. Pług Rolmako to specjalista od zimowego utrzymania dróg, parkingów i placów manewrowych. Jeżeli zachodzi potrzeba przemieszczenia dużej ilości śniegu szybko i efektywnie dla profesjonalisty wybór jest jasny - pług śnieżny Rolmako.

Budowa maszyn



1. Trzypunktowy układ zawieszenia

Masywny układ zawieszenia służy jako element nośny pługa śnieżnego. Solidny zaczep trzypunktowego układu zawieszenia czyni maszynę wytrzymałą i odporną na obciążenia.

2. Korpus centralny

Masywny korpus pługa pozwala w pełni wykorzystać moc nowoczesnych ciągników rolniczych.

3. System kopiowania terenu

System kopiowania terenu oparty na wahliwym zawieszeniu z amortyzatorem gumowym pozwala na odchylenie się pługa i ustawienie lemiesza zgodnie z ukształtowaniem terenu.

4. Amortyzacja sprężynowa

Pług wyposażono w zabezpieczenie przeciążeniowe. Lemiesz podczas najazdu na krawężnik, studzienkę lub inną przeszkodę ściska sprężynę i odchyla się.

5. Lemiesz pługa

Gumowy lemiesz zachowuje elastyczność i wytrzymałość w niskich temperaturach. Jest odporny na uderzenia oraz przyklejanie się śniegu. Opcjonalnie lemiesz może być wykonany ze stali HARDOX.

6. Odbojnik chroniący lemiesz

Pług w standardzie wyposażony jest w odbojnik chroniący lemiesz. Lemiesz bez odbojnika wykazuje wyraźne ślady zużycia w miejscach zderzenia pługa z krawężnikiem.

7. Skrzydło pługa

Skrzydła pługa można ustawiać pod dowolnym kątem, co pozwala na wysoki poziom dopasowania się do bieżącej sytuacji tak, aby zapewnić optymalną wydajność odśnieżania.

8. Uniwersalne zastosowanie

Zmienne ustawienie skrzydeł pługa czyni z niego uniwersalne narzędzie do usuwania śniegu. Pług jest również bardzo przydatny przy formowaniu pryzm kiszonkarskich, spychania (np. obornika) oraz prac ziemnych.

9. Dodatkowe akcesoria

Jako opcja do pługa montowana jest bezstopniowa śruba do regulacji wysokości pracy lemiesza odśnieżnego zakończona ślizgiem Hardox, kołem Blickle lub płozą Küpera.

10. Solidna przewymiarowana rama pługa

Solidna konstrukcja korpusu i skrzydeł to najważniejszy z elementów pługu śnieżnego. Ilość stali wykorzystywana przy jego budowie sprawia, że jest to masywne urządzenie pozwalające na wykorzystanie dużych mocy nowoczesnych ciągników rolniczych oraz będące inwestycją na wiele lat eksploatacji.

11. Jakościowa stal

Uzyskanie jakościowego wyrobu końcowego jest możliwe wyłącznie przy udziale w produkcji jakościowych wyrobów hutniczych, dlatego przy wytwarzaniu ramy maszyny uprawowej używamy gatunkowych szwedzkich stali drobnoziarnistych S500MC i S700MC.

12. Obróbka laserowa blach, rur i profili

Zastosowanie technik laserowych do produkcji pługów śnieżnych umożliwia wycinanie w gatunkowych, twardych blachach, gdzie otworowanie zwykłą metodą wiórową jest utrudnione i kosztowne.

13. Śrutowanie stali i malowanie proszkowe

Odpowiednie przygotowanie detali maszyn w połączeniu z malowaniem proszkowym sprawia, że otrzymana powłoka jest trwała i wytrzymała. Nie trzeba się martwić dodatkową konserwacją czy skomplikowaną pielęgnacją.

14. Zrobotyzowane spawanie

Precyzja i powtarzalność komponentów pługa śnieżnego jest możliwa dzięki automatycznemu spawaniu. Wszystko po to, aby zapewnić Państwu możliwie najlepsze wykonanie podzespołów. W swoich zasobach posiadamy najnowocześniejsze zrobotyzowane urządzenia, dzięki którym wykonujemy najbardziej wymagające prace spawalnicze.




Bardzo wydajny pług odśnieżny skuteczny w każdych warunkach, również
w błocie pośniegowym i mokrym śniegu




Wyposażenie
Standardowe
  • System kopiowania terenu
  • Mechanizm dźwigniowo-sprężynowy z regulowaną siłą odchylenia lemiesza
  • Dowolność pozycji roboczych w zakresie ± 58°
  • 4-częściowy lemiesz zgarniający
  • Panel sterowniczy z wtykiem do gniazda zapalniczki 12 V
  • Oświetlenie obrysowe
Wyposażenie
Opcjonalne
  • Bezstopniowa śruba do regulacji wysokości pracy ze ślizgiem
    Hardox 20 mm
  • Bezstopniowa śruba do regulacji wysokości pracy z kołem
    skrętnym Ø 250 mm
  • Bezstopniowa śruba do regulacji wysokości pracy ze ślizgiem Küpera
  • Lemiesz ze stali HARDOX 20 mm




Najważniejsze właściwości


  • Przeznaczenie i zalety
  • Lemiesz pługa
  • Zabezpieczenie sprężynowe
  • Ustawienie lemiesza
  • Pozycje pracy




Przeznaczenie i zalety

Pług klasy ciężkiej Rolmako przeznaczony jest do:
- odśnieżania
- przygotowania pryzm kiszonkarskich
- prac ziemnych.

Zalety pługa śnieżnego Rolmako:
- lemiesz o grubości 50 mm i wysokości 250 mm (dużo powierzchni do ścierania)
- wysokie skrzydła pługa (1,2 m), profil gwarantujący dobre odkładanie śniegu
- podwójnie chromowane cylindry hydrauliczne do pracy w trudnych warunkach
- masywna budowa - pług bez problemów może współpracować z dużymi ciągnikami.





Lemiesz pługa

Gumowy lemiesz zachowuje elastyczność i wytrzymałość w niskich temperaturach, jest odporny na uderzenia oraz przyklejanie się śniegu. Element roboczy jest podzielony na cztery sekcje, każda część lemiesza działa niezależnie od pozostałych, co ogranicza naprężenia. Pług w standardzie wyposażony jest w odbojnik chroniący lemiesz. Ten podzespół bez odbojnika wykazuje wyraźne ślady zużycia w miejscach zderzenia z krawężnikiem. Pługi śnieżne Rolmako standardowo wyposażone są w element chroniący lemiesz podczas pracy przy krawężnikach. Odbojnik znacząco wydłuża okres eksploatacji lemiesza odśnieżnego. Po wyposażeniu w lemiesz metalowy HARDOX maszyna może być wykorzystana do lekkich prac ziemnych oraz równania dróg gruntowych.





Zabezpieczenie sprężynowe

Pług wyposażono w zabezpieczenie przeciążeniowe. Lemiesz podczas najazdu na krawężnik, studzienkę lub inną przeszkodę ściska sprężynę i odchyla się. Rozwiązanie to w pierwszej fazie pozwala na zamortyzowanie uderzenia w przeszkodę ukrytą pod warstwą śniegu o wysokości nie większej niż 120 mm, po czym zmienia kąt natarcia lemiesza na wartość ujemną i pozwala na prześlizgnięcie się pługa nad przeszkodą. Zabezpieczenie przeciążeniowe sprawia, że maszyna jest odporna na nierówności podłoża oraz napotkane pod śniegiem przeszkody. System kopiowania terenu oparty na wahliwym zawieszeniu z amortyzatorem gumowym pozwala na odchylenie się pługa i ustawienie lemiesza zgodnie z ukształtowaniem terenu.





Ustawienie lemiesza

Jako opcja do pługa montowana jest bezstopniowa śruba do regulacji wysokości pracy lemiesza odśnieżnego. Doposażenie maszyny w ślizg Hardox, koło podporowe lub płozę Küpera wydłuża znacznie żywotność lemiesza. Koła Blickle wykonane są z najwyższej jakości mieszanki gumowej. Mają średnicę 250 mm, charakteryzują się dużą nośnością, trwałością oraz wysoką jakością wykonania. Ślizg Küpera to płoza o najwyższej wytrzymałości. Stanowi kombinację stali, gumy, oraz korundu. W porównaniu do zwykłych ślizgów stalowych odznacza się dużo większą trwałością (do 300% większa odporność na ścieranie).





Pozycje pracy

Głównym atutem pługów Rolmako jest ich wszechstronność. Skrzydła można ustawiać pod dowolnym kątem, co pozwala na wysoki poziom dopasowania się do bieżącej sytuacji tak, aby zapewnić optymalną wydajność odśnieżania. Zmiana ustawienia skrzydeł pozwala na znaczne poszerzenie obszaru zastosowań. Pługi śnieżne Rolmako ze zmienną regulowaną geometrią skrzydeł to wszechstronne maszyny do wykorzystania w różnych warunkach. Wszystkie pozycje pracy są zawarte w jednym pługu śnieżnym: pozycja rozciągająca, ustawienie V, ściągająca, jednostronna prawa lub lewa. Pozycja zamknięta do środka jest przydatna gdy śniegu nagromadzi się bardzo dużo.